FANDOM

Hayattan Korkma
Filmin posteri
Yönetmen Berrin Dağçınar
Yapımcı Ali Kaygısız
Senaryo yazarı Berrin Dağçınar
Oyuncular Zeki Alasya
Tarık Pabuççuoğlu
Hakan Boyav
Suzan Aksoy
Sedef Avcı
Görüntü yönetmeni Ercan Özkan
Kurgu Erkan Tekemen
Aytekin Birkon
Film müzikleri Can Hakgüder
Yapım yılı, ülkesi 2007, Türkiye
Yapım şirketi 24 Kare Prodüksiyon
Süre 103
Dil Türkçe
Cins Sinema filmi
Tür Dram
Renk Renkli
Gösterim tarihi 7 Mart 2008
Türkiye

Hayattan Korkma, Berrin Dağçınar'ın yazıp yönettiği 2007 yapımı bir dram filmidir. Zeki Alasya, Tarık Pabuççuoğlu ve Hakan Boyav'ın başrolde olduğu film, oğlunun bir hastalıktan dolayı kör olma tehlikesi ile karşı karşıya gelmesi üzerine Talat isimli bir mandıracının iki arkadaşı ile birlikte tedavi için gereken parayı bulmaya çalışmalarını konu almaktadır. Ayrıca Berrin Dağçınar'ın çekmiş olduğu ilk sinema filmidir.

KonusuEdit

Talat, Balıkesir'in Gömeç ilçesinde mandıracılık yapan biridir. Tavukçuluk yapan Bedrettin ile ekmekçi Rıfkı, onun en iyi arkadaşlarıdır. Bir gün, Talat'ın oğlu Murat, gözlerinden rahatsızlanır. Talat, oğlunu iki arkadaşı ile doktora götürür. Doktor, Murat tedavi olmazsa gözlerini kaybedeceğini söyler. Tedavi ise çok pahalıdır. Bunun üzerine üç arkadaş, gereken parayı elde etmek için harekete geçerler, aileleri de onlara yardımcı olur.

Talat, kızı Kardem ile birlikte peynir, Rıfkı ekmek ve Bedrettin tavuk eti üretmeye başlar. Fakat elde ettikleri ürünleri satamazlar. Son çare olarak bir dükkan açarlar. İlk başta dükkanda işler iyi gider. Fakat bir gece dükkan birileri tarafından talan edilir. Bunun üzerine Talat'a güvenmeyen hanımı Zehra, oğlu Murat ile kasabadan ayrılır. Üç arkadaş yeniden dükkanı eski hâline getirirler. Yaptıkları mangal da rabet görür. Diğer taraftan Bedrettin, Zehra'yı dönmeye ikna eder. Dükkana gelen müşterilerden biri mangal sosunu çok beğenir. Bu kişi bir fabrikatördür ve mangal sosunu bu üç arkadaştan satın almak için onlara yüksek miktarda para teklif eder. Artık Murat tedavi olabilecektir.

Oyuncu Kadrosu Edit

Aktör/Aktrist Rolü
Zeki Alasya Rıfkı
Tarık Papuççuoğlu Talat
Hakan Boyav Bedrettin
Zeynep Eronat Zehra
Sedef Avcı Kardem
Haldun Boysan Cezmi
Suzan Aksoy Nermin

YapımıEdit

Filmin yönetmeni ve senaristi olan Berrin Dağçınar'a başka bir yapım şirketi senaryo sipariş etmiştir. Dağçınar senaryoyu tamamlamış, fakat vermek istememiştir. Senaryo elinde kaldıktan sonra hâlâ üzerinde çalışmaya devam etmiştir. Başlarda güldürü içerikli olan senaryoya daha sonra da üzüntülü olaylar ve üç arkadaş konusunu eklenmiştir.[1] Filmin ilk adı Sacayağı olup film vizyona bu isim ile girmemiştir.

Dağçınar, önceleri filmi Nesli Çölgeçen'in çekmesini istemiş, ama sonra kendi çekmeye karar vermiştir. Filmin çekim yeri için ise önce İstanbul'a yakın bir yer düşünülmüş, sonra filmin Balıkesir'in Gömeç ilçesinde çekilmesi kararı alınmıştır.[1] Çekimlere 8 Haziran 2007 tarihinde Gömeç'te başlanmıştır. Film 35 mm ile çekilmiştir.[2] Teknik nedenlerden dolayı filmin bazı bölümleri kısaltılmıştır.[3]

YayınEdit

2007 yılının Aralık ayında vizyona girmesi beklenen film,[2] 7 Mart 2008 tarihinde vizyona girmiştir. Filmin galası Maçka G-Mall Sinemaları'nda yapılmıştır.[4] Film, Macaristan'da da gösterime sunulmuştur.[5] Sinemalarda sonra film, Kanal D Home Video tarafıdan DVD ve VCD formatında yayınlananmıştır. TV'de ilk kez 31 Ağustos 2009 günü Star TV'de yayınlanmış, reytinglerde 16. olmuştur.[6]

KaynakçaEdit

DipnotlarEdit

  1. 1,0 1,1 'Kadın projesi yazabilir miyim bilmiyorum' (Türkçe dilinde). Radikal gazetesi. 14 Eylül 2009 tarihinde erişildi.
  2. 2,0 2,1 Markalaşan dünyada kim değerli? (Türkçe dilinde). Milli Gazete. 14 Eylül 2009 tarihinde erişildi.
  3. Hayattan Korkma, Bir İnsan Filmi (Türkçe dilinde). Sadibey.com. 14 Eylül 2009 tarihinde erişildi.
  4. 'Hayattan Korkma' filminin basın gösterimi yapıldı (Türkçe dilinde). Yeni Şafak. 14 Eylül 2009 tarihinde erişildi.
  5. Türk filmleri Macaristan'da gösterilecek (Türkçe dilinde). CNN Türk. 14 Eylül 2009 tarihinde erişildi.
  6. 31.08.2009 tarihli TÜM Grubu Rating Raporu (Türkçe dilinde). Medyatava.net. 14 Eylül 2009 tarihinde erişildi.

Also on FANDOM

Random Wiki